Undervisere | IAA Uddannelserne

Undervisere på IAA Uddannelserne

Underviserne på IAA Uddannelserne er udvalgte og anerkendte specialister inden for de enkelte fagområder, og lærerstaben akkrediteres løbende af IAA International.

 

Alle IAA's undervisere har up-to-date hands on viden og erfaring inden for marketing og kommunikation som processtyring og ledelse.

 

Underviserne kommer både fra annoncør og bureauside. 

Mød underviserne på vores marketing efteruddannelser

Andreas leder teamet, der er ansvarlig for de digitale salgs- og marketingaktiviteter i den paneuropæiske distributionsvirksomhed, EET Group. Tidligere har han bl.a. arbejdet som Head of Marketing Automation hos Dwarf A/S, hvor han har rådgivet internationale travel og retail kunder som Norwegian.com, Thon Hotels, Etraveli og Fleggaard om effektiv brug af marketing automation. Andreas har en HD i Marketing Management fra CBS.

Andreas Mailand

Head of Digital Sales at EET Group A/S

  • White LinkedIn Icon
  • LinkedIn Social Ikon

Anne-Mette Højland er CEO og stifter af IDna Group, som sikrer at virksomheder, organisationer og brands opnår et forretningsmæssigt udbytte af at arbejde med deres identitet – både strategisk og visuelt. Udover sin rolle som CEO og strateg, laver Anne-Mette bl.a. en del ledelsesrådgivning, hvor hun rådgiver direktioner og bestyrelser i forbindelse med opkøb, fusioner, internationalisering og lign. – både på brand- og Corporate niveau. Anne-Mette er ansvarlig for alle strategiske identitetsprojekter i IDna Group, og har arbejdet med kunder som NKT, VELUX, Chr. Hansen, Coop, Nestlé, Arla, GoMore og Lagkagehuset.

 

Anne-Mette Højland

CEO og stifter af IDna Group

  • LinkedIn Social Ikon
  • LinkedIn Social Ikon

Birgitte Mabeck har mere end 20 års ledelseserfaring med international marketing i virksomheder og organisationer som e.g. Nilfisk, SAP, Thrane og Thrane og Røde Kors. Hun har erfaring med alle aspekter af markedsføring inden for både B-t-B, B-t-C og NGO-verdenen. Hendes uddannelse har hun taget i London, MSc. International Marketing and Economics, og hun deltog på IAA Uddannelserne i 2003.

Birgitte Mabeck

Fagleder for Marketing Management

  • White LinkedIn Icon
  • LinkedIn Social Ikon

Carsten Milek Pahlke er uddannet cand.mag. i medievidenskab og har arbejdet med e-commerce i mere end 10 år. Han er tidligere Head of QXL i Danmark og Norge i Lauritz.com koncernen. Carsten Pahlke har tidligere arbejdet som konsulent på dialogbureauet Responsive.

Carsten Milek Pahlke

Adm. direktør hos Osuma.dk

  • LinkedIn Social Ikon
  • LinkedIn Social Ikon

Claus er ekspert i forbrugeradfærd og kommunikationsstrategi. Han er uddannet sociolog og arbejder med at omsætte viden til indsigt. Han har både forfattet artikler og bøger og talt på konferencer overalt i verden.

Claus Andersen

Adm. direktør i Drum Cph.

  • LinkedIn Social Ikon
  • LinkedIn Social Ikon

Jacob har ansvar for alle DESIGNAS marketingaktiviteter i Danmark og Norge samt for butikskonceptet og opbygning af nye butikker. Han har mere end 13 års erfaring med at arbejde i krydsfeltet af kommunikation, marketing og PR. Jacob har en baggrund som kommunikationsrådgiver og -konsulent på bureau og var tidligere  ansvarlig for al PR og kommunikation hos Kvik A/S. Han er desuden tidligere marketing manager for møbelproducenten Tvilum.

 

Jacob Mortensen

Marketing Manager DESIGNA

  • LinkedIn Social Ikon
  • LinkedIn Social Ikon

Kim er tidligere CMO i AP Pension, NNIT og Nordania Leasing. Han har mere end 20 års erfaring inden for ledelse, strategi, kundeorientering, marketing og digital transformation. Han arbejder nu som selvstændig konsulent og som co-founder og partner i en start up inden for online spil. Kim er uddannet cand.merc. fra CBS og IAA Diploma.

 

Kim Blandfort

Selvstændig konsulent og partner, BOOST22

  • LinkedIn Social Ikon
  • LinkedIn Social Ikon

Mikkel har arbejdet 20 år med marketing og media-rådgivning på tværs af kategorier med særlig interesse for kombinationen af data, økonometri og kreativitet. Han er pt. chef for IAA Danmark og tidligere business partner i Mindshare Danmark og Client Service Director i Data Intelligence.

Mikkel Christian Larsen

Chief Transformation Officer/CTO Mediacom/GroupM

  • LinkedIn Social Ikon
  • LinkedIn Social Ikon

Lotte Hansen er cand.scient.pol. og journalist, hun er desuden bestyrelsesformand i Golden Days. Hun stiftede i 2010 Hansen Agenda, som i maj 2017 blev til Hansen & Ersbøll Agenda med Charlotte Ersbøll. Virksomheden arbejder udelukkende med verdensmål og aktivering og mobilisering omkring dem. Med udgangspunkt i et begrebet ”Aktivistisk Branding” har Lotte udviklet forskelliger event og aktiveringskoncepter blandt i forbindelse med top møder (Women Deliver og P4G) men også til mindre events og konferencer eller åbninger.

 

Lotte Hansen

CEO, Hansen & Ersbøll Agenda

  • LinkedIn Social Ikon
  • LinkedIn Social Ikon

Thorlak Fink har mere end 12 års erfaring med innovation og udvikling af digitale projekter og services fra bl.a. Magnetix, Isobar, Carat og Designit. Han opererer i spændingsfeltet mellem strategi, teknologi og konceptudvikling og har lavet løsninger til en lang række af de allerstørste virksomheder i Danmark. Thorlak Fink er uddannet Cand. IT i Informationsvidenskab ved Århus universitet og har suppleret med en MA. Design Studies fra CSM London.

Thorlak Fink

Creative Technology Director Magnetix

  • LinkedIn Social Ikon
  • LinkedIn Social Ikon

Morten har siden 1990erne været ansat i store danske og internationale virksomheder som udviklings- og marketingchef, brandmanager og marketingdirektør, indtil han i 2010 blev selvstændig og stiftede Gjøl Consulting. I dag rådgiver Morten mange forskellige virksomheder og institutioner inden for sine spidskompetenceområder: forretningsudvikling, strategi og effekt, kulturforandring og branding.

 

Morten Gjøl

Stifter og ejer, Gjøl Consulting

  • LinkedIn Social Ikon
  • LinkedIn Social Ikon

Mie Krog er professionelt bestyrelsesmedlem i et bredt udsnit af store og mellemstore danske virksomheder og driver konsulentvirksomheden Vimavima. Hun kommer fra en stilling som Marketing og Kommercieldirektør i JYSK koncernen, hvor hun både har drevet udvikling af nye markeder, koncepter, brands, e-handel, butiksnet og lignende. Mie har arbejdet indgående med branding og Marketing Automation/digitalisering – både det strategiske og taktiske niveau.

 

Mie Krog

Stifter af Vimavima

  • LinkedIn Social Ikon
  • LinkedIn Social Ikon

Stine Reesen har mere end 15 års erfaring med udvikling af digitale projekter og services for både B2B og B2C-virksomheder. Hun er uddannet cand.mag. og certificeret strategisk kommunikationsrådgiver og proceskonsulent. I dag arbejder Stine Reesen som strategisk rådgiver i Knowit koncernen og har tidligere været ti år hos AKQA (DIS/PLAY).

Stine Reesen

Digital Director, Knowit

  • LinkedIn Social Ikon
  • LinkedIn Social Ikon

Stefan har en solid viden og erfaring, når det gælder omni-channel, CEM, datadrevet marketing og kundeorienteret forandrings-ledelse indenfor især Retail.

Særlig stærk på:
Project Management
Consulting
Omni-channel
CEM
Strategisk tænkning
Datadrevet Markedsføring
Ledelse

Stefan Kirkedal

Customer Insights og Omnichannel manager, Matas

  • White LinkedIn Icon
  • LinkedIn Social Ikon

Astrid er digital rådgiver og forfatter til flere bøger om sociale medier og digital transformation. Astrid har tidligere arbejdet i amerikansk politik, Kulturministeriet, i Københavns Kommune, på Christiansborg samt på Berlingske. Hun har i dag sin egen rådgivningsvirksomhed og er med i flere bestyrelser.

Astrid Haug

Digital forfatter og rådgiver

  • LinkedIn Social Ikon
  • LinkedIn Social Ikon

Bo underviser på cand. merc. studiet og er foredragsholder i  konferencer og uddannelser. Han er tidligere leder af Center of Excellence i SAS, salgs-og marketingchef i PensionDanmark, Key Account Manager og strateg hos Wunderman og Tribal DDB og analytiker i Danske Bank. Bo er uddannet cand.merc. fra CBS og har en executive management uddannelse fra IMD.

Bo Sannung

COO hos Agillic

  • LinkedIn Social Ikon
  • LinkedIn Social Ikon

Frida Damhus er Head of CX hos Wunderman i København, hvor hun med et team af konsulenter arbejder med dokumentation, analyse og strategisk transformation af kundeoplevelser for Wundermans største kunder. Frida er uddannet cand.mag i Retorik fra Københavns Universitet og University of Sydney, med speciale i algoritmiske medier. Som underviser står Frida for en holistisk, indsigtsbaseret tilgang til det strategiske arbejde med kunderejsen og kerneforretningen.

Frida Damhus

Head of customer experience, Wunderman

  • LinkedIn Social Ikon
  • LinkedIn Social Ikon

Som advokat hos Kromann Reumert rådgiver Heidi Lindbjerg om alle juridiske aspekter inden for markedsføring og forbrugerrettigheder. Heidi rådgiver også om design- og varemærkerettigheder, produktefterligninger og forretningshemmeligheder.

 

Heidi Lindberg

Advokat, Kromann Reumert

  • LinkedIn Social Ikon
  • LinkedIn Social Ikon

Jens er uddannet cand.oecon og har bl.a. arbejdet med Kræftens Bekæmpelse, DSB S-tog, egetæpper a/s, Danske Slagterier, Merrild Kaffe A/S, Roche A/S, Aller Annoncer Center, Handelsskolerne i Danmark og MT Højgaard A/S. Jens Hansen er desuden censor på de erhvervsøkonomiske uddannelser.

Jens Hansen

Direktør og partner i Aros Kommunikation

  • White LinkedIn Icon
  • LinkedIn Social Ikon

Martin leder Red Bull Danmarks mediestrategi som i høj grad bygger på content marketing. Han har derudover stået i spidsen for markedsføringen af events som Aston Martin Red Bull Racing Showrun, Red Bull Cliff Diving og mange andre events. Martin er uddannet i Interkulturel Marketing fra CBS.

Martin Sahlertz

Digital Marketing & Communication Manager,

Red Bull Danmark

  • White LinkedIn Icon
  • LinkedIn Social Ikon

Teknologiterapeut kalder Peter Loell sig selv. Han har arbejdet med data og alt det , man kan med data i mange år og hele karrieren med reklame. Ved siden af sit arbejde for Omnicom har han sit eget firma Hearts & Science, der leverer databaseret kundeindsigt.

Peter Loell

Technology Therapist 

Omnicom Mediagroup

  • LinkedIn Social Ikon
  • LinkedIn Social Ikon

​Trine er specialist i digitale markedsføringsprocesser og branded content. Med 20 års erfaring fra kommunikations- og reklamebranchen på bureauer som Havas, ad pepper media og senest medstifter af Prettysocial Media er hun veletableret i udvikling og eksekvering af digitale marketingstrategier. Tidligere bosat i London og ansvarlig for internationale kunder samt stiftende medlem og Chair of IAB UK Lead Generation Council.Underviser på Københavns Universitet / Film- og Medievidenskab som gæstelærer samt på IAA som underviser på Digital Excellence i sociale medier og content-marketing.

Trine Buus

Managing Partner og co-founder Prettysocial Media

  • LinkedIn Social Ikon
  • LinkedIn Social Ikon

33 år, cand.mag i religionsfilosofi, kunst og religionssociologi.

Som Sustainability Lead har jeg ansvaret for Telias 'purpose' og grønne omstilling i form af en stor ambition der tapper op i FN's klimamål. Det er mit ansvar at nå de mål, flytte virksomheden eksternt og sikre 100% engagement internt. 

Før det var jeg i Call me hvor jeg blev ansat i 2011 til at skabe en bevægelse, der er kendt som 'Tal ordentligt' kampagnen/bevægelsen. 

 

Sofie Heilskov

Sustainability Lead, Telia

  • LinkedIn Social Ikon
  • LinkedIn Social Ikon

Mie Levi Fenger er Principal Strategy Lead i SimCorp, hvor hun arbejder med change management og transformation, og hun har ligeledes tidligere arbejdet 6 år med forandringsledelse i Grundfos. Som Global ansvarlig for et af de største transformationsinitiativer i Grundfos i nyere tid, skabte hun bundlinjeresultater samt transformeret organisationens mind-set til at blive mere innovativt og omkostningsbevidst. I alt involverede initiativet 2.500 interessenter på tværs af hele værdikæden, og indbragte under hendes ledelse godt 700 millioner DKK.

Mie Levi Fenger

Principal Strategy Lead hos SimCorp

  • LinkedIn Social Ikon
  • LinkedIn Social Ikon

Steffen arbejder med alle former for digital markedsføring, med særlig fokus på den betalte del. Sidder til dagligt med planlægningen af aktiviteter som RTB, affiliate, search, mediepartnerskaber etc. Han har tidligere erfaringer fra mediebureauet OMD og IBM Marketing.

 

Steffen Nyholt Petersen

Digital Director, Mindshare

  • LinkedIn Social Ikon
  • LinkedIn Social Ikon

Katrine er kommunikationsuddannet fra CBS med speciale i digitale medier. Hun har erhvervserfaring fra Nykredit og arbejder til dagligt med content på tværs af de digitale kanaler – herunder nyhedsbreve og SoMe.

Katrine Grønsund

Content manager hos Børsen

  • White LinkedIn Icon
  • LinkedIn Social Ikon

Med udgangspunkt i data arbejder Jacob med optimering af virksomheders online tilstedeværelse. Jacob er medstifter af Webjuice.dk, der senere hen fusionerede med to andre virksomheder til Ambition. Han arbejder som trainer og speaker i Google Partner Academy Program og er også manager i Webanalytiker.dk.

 

Jacob Kildebogaard

Mediedirektør, partner Ambition

  • LinkedIn Social Ikon
  • LinkedIn Social Ikon

Birgit er tidligere Head of Shops hos online virksomheden Trendsales Aps, Marketingdirektør hos TDC Erhverv, Salgs- og Marketingdirektør hos Citi Group og Business unit manager hos Post Danmark. Hun har ca. arbejdet professionelt med online i 10 år.

Birgit Winkel

Marketingchef i Magasin

  • LinkedIn Social Ikon
  • LinkedIn Social Ikon

Camilla Munch har arbejdet som strategisk planner på bureauer de sidste 18 år på blandt andet Kindly, Republica, DDB og Halbye Kaag. Hun har tidligere være kontaktchef hos Sunrise. Camilla Munch har gennem sit arbejdsliv fordybet sig i mange, meget forskellige målgrupper. Hun har en forkærlighed for at udvikle indsigtsbaseret strategi og benytter ofte kvalitative tilgange til at opsøge denne indsigt.

 

Camilla Munch

Strategisk planner, Kindly

  • LinkedIn Social Ikon
  • LinkedIn Social Ikon

Christian Evendorff er ansvarlig for Cadreon i Danmark, der opererer inden for Ad Ops, Data Management og Programmatic Marketing for kunder som Salling Group, LEGO og Carlsberg. Han har en fortid som digital account manager i IUM Nordic. Christian Evendorff underviser på IAA Uddannelserne på tredje år i målgrupper og targeting med udgangspunkt i tesen om relevans som omdrejningspunktet for afkast af marketinginvesteringer.

Christian Evendorff

Head of Cadreon, IPG Mediabrands

  • LinkedIn Social Ikon
  • LinkedIn Social Ikon

Joakim har arbejdet med content marketing siden 2008. Udover at være partner i konsulent-virksomheden Messbar er han ejer af Content Marketing DK. Han er desuden medforfatter på Content Marketing Bogen og har skrevet mere end 200 blogindlæg om emnet.

Joakim Ditlev

Partner Messbar

  • LinkedIn Social Ikon
  • LinkedIn Social Ikon

Jes er tidligere Director Strategy & Deployment hos Valtech A/S, direktør i AHEAD, Danmark, Customer Relationship Management i LEGO Gruppen, Europa. Jes er pt Managing Partner hos MOMENTO consulting og ekstern lektor ved CBS, hvor han underviser i en række marketingfag. Han er specialiseret i rådgivning om marketingeldelse og effektiv marketing management. 33 år, cand.mag i religionsfilosofi, kunst og religionssociologi.Før det var jeg i Call me hvor jeg blev ansat i 2011 til at skabe en bevægelse, der er kendt som 'Tal ordentligt' kampagnen/bevægelsen. 

Jes Rørbech

Adm. direktør, MOMENTO consulting a/s

  • LinkedIn Social Ikon
  • LinkedIn Social Ikon

​Kirsten Dinesen er fagleder for IAA Diploma Omnichannel Marketing. Hun er kendt som direktør for PR- og kommunikationsbureauet Frontpage og for dets arbejde med omnichannel kampagner. Kirsten er desuden kendt som forfatter til en lang række artikler og bøger om kommunikation og markedsføring. Hun er uddannet cand.phil i litteratur og medier.

Kirsten Dinesen

Direktør, Frontpage PR & Kommunikation

  • LinkedIn Social Ikon
  • LinkedIn Social Ikon

Tobias er Senior SEO Specialist ved det digitale bureau, Quisma, og har tidligere været hos Sunrise og iProspect. Han har hjulpet kunder som SAS, Ford og Interflora med større analyser, website-migreringer og vækst i organisk trafik.

Tobias Hyldeborg

Senior SEO Specialist hos Quisma

  • LinkedIn Social Ikon
  • LinkedIn Social Ikon

Thomas er uddannet cand.mag. i Computer- og Medievidenskab Tower University, London. Han er tidligere CEO for Dwarf, Digital Director hos Dis/play, Account Director hos In2media, Client Service Director hos Creuna, Business Development Manager hos TV3 samt Kommunikations- og Marketingchef hos BilZonen.

Thomas Sofienberg

Executive Director Isobar

  • LinkedIn Social Ikon
  • LinkedIn Social Ikon

Rasmus er tidligere rådgiver hos Møller & Company og har sin marketingbaggrund fra Millward Brown Denmark. Han har erfaring med forretningsbaseret lederudvikling, forandringsprocesser, performance management, engagement, kulturledelse og strategiimplementering i virksomheder som Novo Nordisk, Codan, Dong Energy, Diageo, NETS, Astellas Pharma m.fl.

Rasmus Iver Agesen

Senior Manager People & Organisation

  • LinkedIn Social Ikon
  • LinkedIn Social Ikon

Peter er Technical Director hos AKQA Denmark og har 15 års erfaring med digitale projekter. Han arbejder i dag med rådgivning og udvikling indenfor mobile platforme. Han har tidligere arbejdet i RelationshusetGekko, Adtomic og Grey Digital.

Peter Kargo Bruun

Technical Director hos AKQA Denmark

  • LinkedIn Social Ikon
  • LinkedIn Social Ikon

Simon From-Poulsen har en dybdegående viden om og erfaring med, hvordan man kan forankre kommunikation i kundens forretningsmål. Han har stor erfaring med de fleste marketingdiscipliner herunder leadgenerering og content marketing. Simon From-Poulsen er specialist i digital strategi og eksekvering.

 

Simon From-Poulsen

Konsulent, Frontpage PR & Kommunikation

  • LinkedIn Social Ikon
  • LinkedIn Social Ikon

Ken har mange års erfaring med toplederansvar i førende multinationale virksomheder som f.eks. Telia, TDC, Cadbury-Schweppes Kraft, Carlsberg, IBM, Colgate-Palmolive og Bacardi-Martini. Han har stort erfarings-grundlag inden for salg og marketing, e-commerce, produktudvikling, forretningsudvikling, generel ledelse og personale. 

Ken H. Andersen

Head of fundraising, members og marketing, Kræftens Bekæmpelse

  • LinkedIn Social Ikon
  • LinkedIn Social Ikon
  • White LinkedIn Icon