Vov: Det handler om AI, indsigt og humor

Vov: Det handler om AI, indsigt og humor

Den helt store vinder ved årets Echo Awards, kampagnen for Pedigree Dentastix, har været ude i den yderste digitale værktøjskasse for at skabe en kampagne, hvor god kreativitet udgør kernen. Deres kampagne involverer en klips til en mobiltelefon og AI.


Af Kirsten Dinesen


Marketing bygget på data lyder kedeligt - og en af de store udfordringer for mange marketingprofessionelle er, at en stor del af kreativiteten er blevet erstattet af taktisk kommunikation - drevet af software. Kunsten er at kombinere data med stjerneskøn kreativitet. Men det kræver også, at man har en fantastisk kundeindsigt, en forståelse af slutbrugeren - som her er hunde - og en indsigt i, hvordan man udløser et køb på kunderejsen.


Det ser så nemt ud, men kommunikationen skal være forankret i en kernefortælling omkring brandet - og når man bruger ny teknologi, så skal det bare virke 100% - ellers forsvinder forbrugerne lynhurtigt fra den gode ide. Bag næsten alle kampagner ligger der et teknologivalg: skal vi bruge en bestemt platform, en bestemt teknologi. Her valgte man at bruge sociale medier som platform - men uden avanceret brug af Artificial Intelligence, var det ikke lykkedes. Nyd kampagnen :-)


Selfie Stick til hunde

De fleste hundeejere ved sikkert, hvor svært det kan være at tage et ordentligt billede af en hund - ikke mindst en selfie. Løsningen er imidlertid enkel: En klips til mobiltelefonen, hvor man kan montere en Pedigree Dentastix. Det får angiveligt enhver hund til at sidde stille og stirre fokuseret på telefonen.



En godbid klipset på toppen af en mobiltelefon - og enhver hund med fornuften i behold sidder stille, når der bliver taget en vovse-selfie.

Udover klipsen, der hedder en Pedigree Selfie Stick, gik bureauet en tand videre. Ved hjælp af AI fik de scannet et utal af billeder af hunde for at kunne udvikle Pedigree SelfieStix filtre, så man kunne få sin hund med hat, briller - eller blomster.



Vuf!

69 visninger