Smid dem ud - nu!

Smid dem ud - nu!


Lad være med at stirre fortvivlet på din un-subscribe og bounce liste. Smid dem ud - det kan betale sig.


“Bare send et nyhedsbrev eller et e-mail tilbud. Få folk til at signe up til det. Så kører det for dig”. E-mail marketing følges af en perlerække af "ti tips der får din verden til at ændre sig". Men så nemt er det desværre ikke. Især fordi de store mailklienter hele tiden skruer på deres indstillinger.


Email marketing er en myriade af små bitte detaljer, der hele tiden ændrer sig - ofte afhængig af modtagerens mailsoftware. Så når de store tunge mailklienter som Gmail, Apple og Microsoft Outlook trækker vejret og ændrer lidt på algoritmen, ændrer f.eks. åbningsraterne sig - eller endnu værre; din mail kommer på observationslisten over kedelige mails.

Hvad virker lige nu?


Download IAA Uddannelsernes whitepaper om “Hvad virker lige nu”, der har samlet lidt grundlæggende teori, de seneste statistikker og bedste, databaserede, konkrete gode råd og ideer.

Worldata


Worldata sender mere end 40.000 email kampagner om året. De kigger hele tiden dybt i deres data for at se, hvordan deres 6 milliarder e-mails opfører sig derude. Direktør Jay Schwendelson, mødte vi til en konference i USA og han deler gerne af sin viden.

- Mailklienterne ser på, hvor meget interaktion en afsender har med sine brugere, fortæller Jay Schwendelson. - Hvis der er lavt engagement, altså lave åbningsrater, click through rater osv., bliver din flotte og effektive email smidt i “spam mail”. Du opdager det dårligt nok, men effekten er faktisk den samme, som hvis den “bouncede”.

Derfor skal du enten aktivere dine emner - eller smide dem hårdt og brutalt ud af din mail liste. Worldata undersøgelser viser, at 92% af dem, der “unsubscriber” fra en mailliste, hverken har åbnet eller klikket på en email fra den afsender i mere end 12 måneder. Sagt på en anden måde: i over 12 måneder har du haft emner i din database, der er med til at putte dine gode emails over i spamfilteret. Eller sagt på en helt anden måde; du har i 12 måneder sendt mails til folk, der ikke gider åbne dem.

Ifølge Worldata er den gennemsnitlige unsubscribe rate på tværs af alle brancher ca. .015%. Dvs. ud af en mailliste på 100.000 modtagere er der 150, der skal fjernes.


Hvorfor afmeldte du nyhedsbrevet?


Den væsentligste årsag til, at folk ønsker at unsubscribe, er mangel på relevans. 28% modtager mails for ofte 26% indhold er irrelevant 15% jeg tilmeldte mig aldrig denne liste 12% mine interesser har ændret sig 19% andre årsager

- Jeg elsker denne her statistik. Når jeg læser den, ser jeg 72%, der faktisk gerne vil modtage email, men jeg skal gøre den mere interessant, slutter Jay Schwendelson.


Smid dem ud - eller få dem aktiveret igen


Hvis man ikke smider passive emner ud - så gælder det om at få dem genaktiveret. Få gode databaserede råd om, hvordan du kan genaktivere dine emner bedst muligt eller få øget din åbningsrate i dette Whitepaper: Hvad virker lige nu 2019.

Kan du stole på åbningsraten?

Faktisk kan man ikke altid stole på sine åbningsrater, fordi forskellige indstillinger betyder, at mailklienten rapporterer mailen som læst. F.eks. har store virksomheders sikkerhedssystemer en pre-screeing af emails, der gør, at de rapporteres som læst. Men reelt er de bare nået frem til personens mailbox -  for at blive læst eller glemt.


Vi skal jo have din tilladelse


Læs alle de reelle og konkrete tips i vores whitepaper. Men obs - du skal naturligvis give tilladelse, så vi kan sende det til dig (og blive helt skarpe i vores database).

0 visninger