Pressemeddelelse

Pressemeddelelse

DMJX styrker udbud af efteruddannelse af marketing professionelle


Fra årsskiftet bliver IAA Uddannelserne en del af Danmarks Medie- og Journalisthøjskole (DMJX). Sammenlægningen sker for at samle kræfterne om at skabe de bedste efteruddannelsesmuligheder til professionelle i marketingsbranchen.


IAA Uddannelserne udspringer af den amerikanske forening International Advertising Association (IAA), som akkrediterer uddannelser i mere end 50 lande.


“IAA uddannelserne er et oplagt match for vores kursusportefølje og styrker særligt vores tilbud til marketingprofessionelle. De nye kurser, vi tager ind, kommer til at ligge rigtig godt i vores samlede udbud af kurser og efteruddannelse, der spænder over markedsføring, kommunikation, design og journalistik,” siger Sussi Ulrikka Seltoft Bergh, chef for DMJX Kurser & videreuddannelse.


Den juridiske formalisering af DMJX' overtagelse af IAA Uddannelserne forventes gennemført i løbet af januar 2020.


Internationalt akkrediteret efteruddannelsesprogram

Siden 1980 har IAA Uddannelserne haft et internationalt akkrediteret efteruddannelsesprogram i Danmark. Underviserne er marketingspecialister inden for de tre uddannelser: Content Management, Digital Excellence samt lederuddannelsen Marketing Management.


Uddannelsen i Danmark er de seneste år blevet ledet af Kirsten Dinesen, der til dagligt driver PR og Kommunikationsbureauet Frontpage. Hun fortsætter som ekstern fagleder på DMJX.


“Den nye forankring på DMJX er en klar styrkelse af IAA Uddannelserne og en understregning af, at markedsføring og kommunikation har en forskningsmæssig forankring. Samtidig med at den viden om, hvad der sker nu og her, som alle IAA-underviserne har i dagligdagen, gør, at uddannelserne er anderledes direkte og aktuelle,” siger Kirsten Dinesen.


Udbydes i både Aarhus og København

Som led i overdragelsen af IAA Uddannelserne videreføres de eksisterende hold i DMJX-regi her i foråret. DMJX og faglederne fra IAA Uddannelserne går nu i gang med at videreudvikle uddannelsesprogrammet inden for kommunikation og markedsføring.

“Både på IAA Uddannelserne og på DMJX har vi gennem længere tid arbejdet med forskellige idéer til nye efteruddannelsestilbud inden for markedsføring. Allerede til efteråret vil vi lancere nye tilbud for både nuværende og nye IAA-kursister,” siger Sussi Ulrikka Seltoft Bergh.


IAA Uddannelserne vil fremadrettet blive udbudt i DMJX’s kursusfaciliteter på højskolens campusser i Aarhus og København.

Om IAA Uddannelserne

Siden 1987 har IAA Uddannelserne været udbudt i Danmark med det formål at efteruddanne marketingprofessionelle og medvirke til at løfte kompetenceniveauet i den danske marketingbranche som helhed. Der sker løbende en tilpasning af fag efter udviklingens skiftende behov for kundeforståelse, nye teknologier og platforme.


IAA Uddannelserne udspringer af den amerikanske forening International Advertising Association (IAA), som akkrediterer uddannelser i mere end 50 lande. IAA blev stiftet i 1938, og foreningens formål er at fremme ansvarlig markedsføring bl.a gennem udveksling af idéer, erfaring og viden for at øge medlemmernes faglige kompetencer.

Om DMJX Kurser & videreuddannelse

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole (DMJX) uddanner fremtidens talenter indenfor bl.a. reklame, design, journalistik, foto, kommunikation og medieledelse - og videreuddanner dem, der allerede arbejder inden for områderne.


DMJX Kurser & videreuddannelse har som mål at gøre folk bedre til deres arbejde. Hvert år efteruddanner DMJX omkring 2.000 kursister og deltidsstuderende fordelt på over 100 forskellige kurser. DMJX tilbyder både åbne kurser, specialdesignede kurser for virksomheder samt diplom- og akademikurser med ECTS-point.


DMJX har domiciler i København og Aarhus.

For yderligere informationer:


Sussi Ulrikka Seltoft Bergh, chef for DMJX Kurser & videreuddannelse: mobil 29454807, mail: susb@DMJX.DK

Kirsten Dinesen, Frontpage PR: mobil: 22170339, mail: kirsten.dinesen@frontpage.dk

211 visninger