Dansk marketingefteruddannelse bliver international standard

Dansk marketingefteruddannelse bliver international standard

IAA’s efteruddannelser i marketing i Danmark bliver nu akkrediteringsstandard for International Advertising Associations udbud af ”Professional Training og Development”.


John D Chacko fra JDC Brand Truth i Kuala Lumpur giver rektor Donald Nekman hånden på det nye samarbejde,

På et internationalt board meeting i Bukarest i starten af oktober besluttede ledelsen af IAA at styrke den globale forenings position ved at sætte mere fokus på den livslange læring for marketingfolk. Beslutningen om den nye satsning er baseret på de danske IAA Uddannelser, som har haft stor succes med et uddannelseskoncept målrettet marketingfolk gennem hele karrieren. Det bliver således de danske programmer, der vil danne mønster for det internationale udbud fra IAA.


IAA Master Class bliver det nye brand for marketinguddannelse

IAA Uddannelserne bliver et væsentligt og synligt tilbud i IAA Globals program under navnet IAA Master Class. https://iaaglobal.org/training-and-development/professional-training.


Dagmara Schulce, Managing director hos IAA I New York mener, at en vigtig del af IAA’s mission er en dedikation til at sikre, at dagens professionelle marketingmedarbejdere bliver uddannet til morgendagens udfordringer.

"For at være på forkant i disse dynamiske, disruptede år er det afgørende at have en overall forståelse for det digitale landskab og at sikre, at marketing er en kerneværdi gennem hele virksomheden. Og det er netop, hvad vores IAA Master Class program tilbyder", siger hun.


Samlet international akkreditering af programmet

Alle lande og institutioner, der udbyder uddannelserne skal godkendes af uddannelsens bestyrelse, som fra starten omfatter den danske rektor Donald Nekman sammen med Tom Doctoroff, Professor of Marketing ved Chicago Booth School of Business og tidligere CEO for J. Walter Thompson i Asia Pacific, samt Tadeusz Zorawski, som har over 10 års erfaring fra internationale media bureauer.

"Det er en stor glæde at få den anerkendelse, at vores danske IAA koncept nu bliver globalt," siger Donald Nekman, som har været ansvarlig for IAA Uddannelserne i Danmark siden 1993.

"Internationaliseringen betyder en endnu bedre erfaringsudveksling mellem landene, så vi får de nyeste udviklinger med – uanset hvor i verden de spirer frem. Og så giver det flere muskler til at udvikle hele programmets indhold og struktur. E-learning og webinarer vil kunne udvikles på internationalt plan og indgå i programforløbene,"siger han.


Lancering i Asien

Programmerne lanceres i Malaysia og Singapore i begyndelsen af 2019. Derefter følger blandt andet Østrig, Italien, Indonesien og Filippinerne.

John D Chacko fra JDC Brand Truth i Kuala Lumpur var i København for nylig for at udveksle viden og planlægge lanceringen. IAA Uddannelserne skal overalt ledes af erfarne topprofessionelle marketingfolk. John D Chacko har således udstrakt international erfaring fra ledende stillinger hos Kraft, Coca-Cola, og driver nu et rådgivningsfirma http://jdcbrandtruth.com/.


"Vi er imponerede af det programkoncept, som IAA Danmark har bygget op," siger John D. Chacko. "Vi finder det især afgørende, at IAA uddannelserne tager afsæt i praktiske eksempler og bygger på workshops og cases, der sikrer, at marketing bliver en integreret del af virksomhedens strategi," afslutter han.


IAA Uddannelserne giver dig den samlede objektive tilgang

Der findes masser af halv- og heldagskurser om delelementer af marketing. Men med en IAA Uddannelse får man den tværgående sammenhæng. Det giver en sikkerheden for, at alting er dækket og en viden om den sammenhængende integration og synergi. Derfor omfatter en IAA Uddannelse 12 hele undervisningsdage fordelt over 10 måneder. Det er nødvendigt for at give det samlede, nuancerede og objektive overblik.


Fakta:

IAA, International Advertising Association, blev stiftet i New York i 1938. Foreningen samler ledende professionelle inden for marketing I virksomheder, hos medierne, på reklamebureauer og i rådgivningsvirksomheder. Foreningens formål er at fremme ansvarlig markedsføring bl.a ved at udveksle ideer, erfaring og viden for at øge medlemmernes faglige kompetencer. IAA Chapter Denmark blev stiftet i 1972.


Siden 1987 har IAA Diploma Uddannelserne været udbudt i Danmark med det formål at efteruddanne marketingprofessionelle og medvirke til at løfte niveauet i den danske marketingbranche som helhed. Der sker løbende en tilpasning af fag efter udviklingens skiftende behov for kundeforståelse, nye teknologier og platforme.


IAA Uddannelserne har gennem perioden udviklet sig til fire forskellige programforløb, som tilpasser sig forskellige uddannelsesbehov i et karriereforløb og omfatter i dag følgende uddannelser: IAA Diploma Omnichannel Markedsføring, IAA B2B Markedsføring, IAA Digital Excellence, IAA Marketing Management. https://www.iaauddannelserne.dk/




0 visninger