7 videnskabelige copywriting-doktriner (fra før din mormor blev født)

7 videnskabelige copywriting-doktriner (fra før din mormor blev født)

Heine Aaen, copywriter og konsulent, har skrevet et langt og klogt indlæg om, hvordan man skriver content, der fænger og fanger. I modsætning til så meget andet marketing-skriveri, så griber Aaen tilbage i tid og videregiver råd fra en berømt tekstforfatter fra 1923. Det er både sjovt og overraskende aktuelt.


Hans indlæg starter her:


Når selveste David Ogilvy siger sådan her:


“Nobody should be allowed to have anything to do with advertising until he has read this book seven times. It changed the course of my life.”


Så spidser man ører!


Bogen, han omtaler, er ‘Scientific Advertising’ skrevet af copywriteren Claude Hopkins i 1923.


1923, venner!


Det er knap et århundrede siden.

Og bemærk: Det var i ‘23 han skrev den.

Hans arbejde med copywriting i reklamebranchen fandt sted før det.

Vi skal altså have fat i en copywriting-legende, som skrev tekster, testede overskrifter og lavede splittests, inden din mormor blev født.

Dayum.

Nuvel. Mens jeg forsøger at få styr på min febrilske vejrtrækning (jeg fanboier lidt, ja), kan du kaste et blik på artiklens indhold.


De 7 doktriner lyder:

#1 Lav ansigt-til-ansigt-testen

#2 Få det hele med

#3 Overbevis én person

#4 Skriv til håbet, ikke frygten

#5 Vis mig detaljerne

#6 Udvælg din kunde

#7 Lav dit forarbejde



Læs videre på den glimrende tekstforfatterblog TEKSTR.dk

117 visninger