Marketing bootcamp | IAA Uddannelserne

Har du de marketingbudgetter, du fortjener?

Har du de marketingbudgetter, du fortjener?

 

09.00-10.00 Hvor kommer pengene fra?

v/Birgitte Mabeck, marketingdirektør hos bl.a. Nilfisk, Røde Kors og SAP

 

  • Hvor hentes marketingkronerne i virksomhedens overordnede budget?

  • Hvilke budgetmodeller anvender virksomhederne i forhold til marketing?

  • Er julefrokosten eller sommerudflugten en del af marketingbudgettet?

 

Marketingbudgettet kan allokeres på mange forskellige måder i virksomheden alt efter, hvad der er vigtigt. Mange budgetter lægges på historiske data - uden sammenhæng med virksomhedens overordnede strategi. Denne session gennemgår, hvilke metoder der anvendes til at allokere marketingbudgetter efter - og hvordan du kan sikre dig, at du har det rigtige budget til at opfylde dine og virksomhedens mål.

 

Få konkrete værktøjer, gode fif og ideer til, hvordan du kan lægge dit budget. Hvor meget skal der lægges på, hvor stor skal din “buffer” være, hvor præcise skal budgetterne være? Hvilke data skal du forberede dig på at kunne indsamle for at dokumentere return-on-investment og effekt?

 

 

10.00-11.00 Hvem er dine stakeholders i virksomheden?

v/Jes Rørbech, managing partner i Momento Consulting, tidligere Valtech og LEGO

 

Hvem er dine allierede i virksomheden, når du skal have marketingbudgettet igennem? Hvad er dit forhold til RD, It, Salg, HR, Distribution og Datterselskaber m.fl. – hvordan sørger du for at kunne gennemføre nødvendige initiativer og aktiviteter?  - eller? Sluger ‘andre’ dit budget, uden du har indflydelse - eller har de økonomi allokeret, som du kan bruge til at løfte de overordnede resultater?

 

Denne session fortæller om, hvordan du lægger en langsigtet plan, der er forankret hos dine stakeholders – og som sikrer at du har ”buy in” på tværs af organisationen. Du lærer, hvordan du lægger en klar strategi, som alle forstår, og hvordan du får dine stakeholders til at kæmpe for dine budgetter.


 

 

11.00-11.55 Budget cases fra danske virksomheder

 

To konkrete cases: Sådan arbejder vi med budgetter i hverdagen.

 

Tovehallerne KBH:

Lotte Eiskjær Andersen, direktør

Torvehallerne KBHs historie rækker helt tilbage til 1889, da Grønttorvet blev etableret på Israels Plads. Det lukkede dog i 1958, og først i 2011 fik københavnerne igen i Torvehallerne en fast markedsplads midt i byen. Torvehallerne ejes af Jeudan A/S og ledes af Lotte Eiskjær Andersen, der også har erfaring fra ledelse i Fields.

 

Karnov Group:

Luise Gramkov de Kort, Marketingdirektør

Karnov Group er Skandinaviens største leverandør af informationsløsninger til fagfolk inden for jura, skat og revision.

 

Mød de to chefer, der til dagligt administrerer budgetter med mange interne og eksterne underleverandører, og hør, hvordan de fortæller om hvilke stakeholders, der påvirker deres budgetter, hvordan de etablerer et fælles samarbejde og ikke mindst, hvordan de fastlægger deres marketingbudgetter.

 

11.55-12:00

Afslutning v/Birgitte Mabeck