Kompetenceseminar | IAA Uddannelserne

Kom til IAA kompetenceseminar

Kom forrest med de nyeste marketingkompetencer

Få de seneste internationale impulser og nyeste viden om megatrends inden for marketing. Hør, hvordan du kan sikre dig at være på faglig forkant i det stadig skiftende marketingunivers - både digitale selvfølgelig, men også generelle tendenser.

Kompetenceseminaret er relevant for dig, som arbejder professionelt med marketing og kommunikation og gerne vil have indsigt i, hvordan du kan indfri ledelsens krav til at skabe værdi og resultater gennem marketing.  Efter seminaret vil du kunne få sparring på, hvilke konkrete kompetencer inden for marketing, kommunikation, digital strategi eller marketingledelse, der kan sikre dig en plads i fremtidens marketing organisation.

PROGRAM:

08.30 - 08.45 Registrering

08.45 - 09.15 Marketing med X-faktor

Marketing og reklame er i bevægelse i mange retninger. Nye teknologier og platforme kommer på banen, fokus ændrer sig – og AI, AR, VR, teknologi, data og automation tegner nye perspektiver – samtidig med, at de grundlæggende kreative og emotionelle faktorer stadig har en stor rolle at spille. Kreativiteten er stadig den stærkeste vej til resultater, men der skal nye processer og metoder til. Hør hvordan de succesrige bureauer arbejder og bliv inspireret af konkrete aktuelle cases.

Indlægsholder: Donald Nekman

09.15 - 09.45 Hvad virker lige nu?

Vi har deltaget på ”& then”, som er verdens største konference om datadreven kommunikation. Vi giver dig den nyeste viden om de megatrends, der er inden for markedsføring og ikke mindst om hvad virker lige nu inden for e-mail og klikrater.

Indlægsholder: Kirsten Dinesen, Fagleder, Marketingkommunikation, IAA Uddannelserne

09.45 - 10.00 Pause og kaffe

10.00 - 10.30 Riv siloerne ned - og skab værdi

Inden for marketing har man talt om “at rive siloerne ned”, men samtidig er der opstået nye siloer, med nye eksperter, der har en højt specialiseret viden. Men hvordan kan vi forstå hinanden, når den fælles strategi skal gennemføres? Hvilke fælles begreber skal vi arbejde efter? Hvordan måler vi effekten? Og hvad skal du som fremtidens professionelle medarbejder vide, for at du kan være med i diskussionen - og holde den rigtige strategi - for virksomheden og dig selv.

Indlægsholder: Jens Rørbech, Fagleder, Marketing Management, IAA uddannelserne

 

10.40 - 11.00 Gør buzz-words til bizz-words

Få et strategisk overblik over de mange buzz-words, så du kan tale med og tage beslutninger, når diskussionen bølger frem og tilbage mellem IT-afdelingen, kravene fra salgsafdelingen eller firmaets rådgivere. Har du den kritiske sans, der sætter dig i stand til at sortere, prioritere og optimere markedsføring og kommunikationen i den nye digitale virkelighed? Og er du på forkant med nye metoder som IoT, AI etc.

Indlægsholder: Thomas Sofienberg, Fagleder, Digital Strategi, IAA Uddannelserne

 

Efter seminaret har du mulighed for at få en kompetenceafklarende samtale med rektor eller en af faglederne.

Deltagelse er gratis, men ved udeblivelse uden afbud opkræves et gebyr på 750 kr.

Mødet arrangeres af IAA Uddannelserne, der er Danmarks eneste akkrediterede efteruddannelse for marketingprofessionelle.